Raamaturing „Jutunurga võlurid”
Kutsume kõiki 1.-2. klassi noori vahvasse raamaturingi „Jutunurga võlurid”. Raamaturingi on oodatud kõik lapsed, kes juba on raamatute võlumaailma sukeldunud, aga kindlasti ka need, kes veel ei ole raamatutega sõbraks saanud. Raamaturing teeb laste vaimsele tervisele pai ning tekitab hea harjumuse olla raamatutega ühenduses.
Mida me seal täpsemalt teeme?
→ Sukeldume võlumaailma, mis peidab end raamatukaante vahel.
→ Saame tuttavaks värvikate tegelastega.
→ Kuulame ainult huvitavaid lugusid
→ Uurime erinevaid autoreid ja illustraatoreid.
→ Räägime ja arutleme.
→ Naerame palju.
Raamaturingi juhendab Kaida Klaos. Kaida on ka ise suur lasteraamatute fänn, samuti on ta raamatu „Samueli okkalised lood” autor. Raamat ilmus aastal 2020 ning see jutustab loo enesearmastusest. Lisaks avaldas Kaida sama raamatu ka nägemispuudega lastele pimekirjas. Kaida on ise ühe 5- ja ühe 8-aastase poisi ema.
Jutunurga võlurid kohtuvad kord nädalas kolmapäeviti kell 13.45-14.45. Täpne ruum selgub lähiajal.
Esimene võlurite kohtumine toimub 16. oktoobril, ring kestab kuni mai lõpuni.
Raamaturingi tasu ühes kuus 2024/2025 õppeaastal on 33.- eurot.
Registreerimine: https://forms.gle/hP9zxKrpUUNiiK1U8
Raamaturingi avame vaid juhul, kui raamatute võlumaailma soovib sukelduda vähemalt 10 last.
NB! Grupp ei täitunud ning huviringi ei avatud!
Palume kõik toimumise, arvete ja lepingutega seotud küsimused saata Kindluse Kooli MTÜ-le aadressile kindlusekoolmtu@gmail.com.
—
Laps on hoitud ja kõike seda väärt, sest…
→ Lugude kuulamisega kaasnev turvaline ja lähedane kogemus on lapse jaoks niivõrd meeldiv, et tal kujuneb lugemise vastu positiivne suhtumine ka täiskasvanuna.
→ Jutu kuulamine rahustab last. Eriti kasulik on see kartlikele ja rahututele lastele.
→ 2013. aasta jaanuaris avaldati väljaandes Perspectives on Psychological Science uuring, mis tõestas, et interaktiivne ettelugemise stiil tõstab lapse IQ-d kuue punkti võrra.
→ Jutte kuulates mõistab pals paremini põhjus-tagajärg seoseid, loogikat ja õpib mõtlema abstraktsetele mõistetele. Ta saab paremini aru oma tegude tagajärgedest ning õpib vahet tegema heal ja halval.
→ Kui laps kogeb oma elus midagi uut ja enneolematut, saab täiskasvanu talle tuge pakkuda, kui loeb samal teemal mõnd raamatut. See aitab lapsel päriseluga paremini toime tulla ja leevendab uue kogemusega seotud ärevust.
→ Laps saab varakult aru, et lugemine on lõbus ja mitte alati tüütu kohustus. Kui ta saab suuremaks, ei pea teda lugema sundima, sest tema jaoks on see nauding.