KOOLI VÄÄRTUSED JA ERIPÄRA, ÕPPE- JA KASVATUSEESMÄRGID
1.1. Kooli visioon: Kindluse Kool on õpikogukonna süda.
1.2. Kooli missioon: Meie südameasjaks on anda väga head haridust, pakkudes õpikogukonnale võimalusi arendada ettevõtlikkust, vastutust ja kestlikku maailmavaadet.
1.3. Kindluse Kooli väärtused on järgmised:
- Ettevõtlikkus. Me oleme ettevõtlikud ja soovime, et meie lapsed kasvaksid ettevõtlikeks. Oleme loovad ja uuendusmeelsed, julged katsetama. Lubame proovida ja teha vigu, sest teame, et õppimine toimub alati läbi eksimuste. Me valime endale põnevad väljakutsed.
- Kestlikkus. Me oleme kestlikud ja hoolivad. Teame, et meie tegudel ja sõnadel on tagajärjed. Tahame, et maailm jääks peale meiega kokku puutumist paremaks paigaks, sest igaüks meist on oluline. Usume, et suured muutused saavad alguse väikestest tegudest. Meie ise valime oma suhtumise ümbritsevasse.
- Vastutustundlikkus. Me oleme vastutustundlikud. Teame, et õppimine algab otsusest õppida ja ise õppeprotsessi eest vastutada. Iga õppija saab teadmisi ja oskusi omandada ainult nii palju, kui ta ise seda tahab. Me valime olla teadmisjanused.
1.4. Õppe- ja kasvatustegevuse aluseks on teadus- ja tõenduspõhine lähenemine, kus toetatakse võrdsel määral õpilase vaimset, füüsilist, kõlbelist, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut ja arendatakse õpilaste loovust, ettevõtlikkust, enesejuhtimist ja koostöövõimet. Kindluse Kool kujundab väärtushoiakuid ja hinnanguid, mis on isikliku õnneliku elu ja ühiskonna eduka koostoimimise aluseks.
1.5.Kindluse Kooli eesmärk on tagada kohalikele lastele kvaliteetne üldharidus vastavalt põhikooli riiklikus õppekavas, Eesti Vabariigi põhiseaduses, ÜRO inimõiguste ülddeklaratsioonis, lapse õiguste konventsioonis ning Euroopa Liidu alusdokumentides nimetatud eetilistele põhimõtetele. Alusväärtustena tähtsustatakse üldinimlikke väärtusi (ausus, hoolivus, aukartus elu vastu, õiglus, inimväärikus, lugupidamine enda ja teiste vastu) ja ühiskondlikke väärtusi (vabadus, demokraatia, austus emakeele ja kultuuri vastu, patriotism, kultuuriline mitmekesisus, sallivus, keskkonna jätkusuutlikkus, õiguspõhisus, solidaarsus, vastutustundlikkus ja sooline võrdõiguslikkus).
1.6. Kooli õppe- ja kasvatuseesmärgid.
1.6.1. Põhikooli lõpetades on õpilane omandanud üld-, kooliastme- ja ainevaldkonna pädevused.
1.6.2. Põhikooli lõpetades on õpilane saavutanud riiklikus õppekavas esitatud õpitulemused.
1.6.3. Kindluse Kool loob õpilastele eeldused kasvamaks ettevõtlikeks, aktiivseteks ja vastutustundlikeks ühiskonna liikmeteks. Julgustame noori, et neist kasvaksid ennastjuhtivad õppijad ning oma aja efektiivsed planeerijad.
1.6.4. Kindluse Kool toetab õpilase individuaalset arengut. Õpilasele on tagatud eakohane tunnetuslik, kõlbeline, füüsiline ja sotsiaalne areng ning maailmapildi kujunemine. Õpilasele on loodud eakohane, turvaline ja arendav füüsiline ja vaimne õppekeskkond, mis toetab tema ennastjuhtivaks, ettevõtlikuks ja teadmisjanuliseks kujunemist.
1.6.5. Kindluse Kool aitab õpilasel jõuda selgusele oma huvides, kalduvustes ja võimetes ning tagab valmisoleku õpingute jätkamiseks järgneval haridustasemel ja elukestvaks õppeks. Põhikooli lõpetanud noorukil on arusaam oma tulevastest rollidest perekonnas, tööelus, ühiskonnas ja riigis. Teadmiste, väärtushinnangute ja praktiliste oskuste omandamine ja arendamine toimub kogu kooli õppe- ja kasvatusprotsessi, kodu ja kooli koostöö ning õpilase vahetu elukeskkonna ühistoime tulemusena.
1.7. Õppekeskkond
1.7.1. Kindluse Kooli õppekeskkond toetab õpilase arenemist iseseisvaks ja aktiivseks õppijaks, kannab põhihariduse alusväärtusi ja kooli vaimsust ning säilitab ja arendab edasi paikkonna ja koolipere traditsioone, kus õppekorraldus kaitseb ning edendab õpilaste vaimset ja füüsilist tervist ja vastab tema jõuvarudele.
1.7.2. Sotsiaalse ja vaimse keskkonna kujundamisel osaleb kogu koolipere, koostöös luuakse vastastikusel lugupidamisel ja üksteise seisukohtade arvestamisel põhinevad ning kokkuleppeid austavad suhted õpilaste, vanemate, õpetajate, kooli juhtkonna ning teiste õpetuse ja kasvatusega seotud osaliste vahel;
1.7.3. Kindluse Koolis koheldakse kõiki õpilasi eelarvamusteta, õiglaselt ja võrdselt, austades nende eneseväärikust ning isikupära; jagatakse asjakohaselt ja selgelt otsustusõigus ja vastutus; märgatakse ja tunnustatakse kõigi õpilaste pingutusi ja õpiedu; hoidutakse õpilaste sildistamisest ja nende eneseusu vähendamisest. Koolis välditakse vägivalda ja kiusamist; ollakse avatud vabale arvamusvahetusele, sealhulgas kriitikale.
1.7.4. Loovuse ja ettevõtlikkuse rakendamiseks luuakse õpilastele võimalusi näidata initsiatiivi, osaleda otsustamises ning tegutseda nii üksi kui ka koos kaaslastega. Kindluse Kooli õpilasi iseloomustab abivalmidus ning üksteise toetamine õpi- ja eluraskuste puhul ning mis rajaneb inimeste usalduslikel suhetel, sõbralikkusel ja heatahtlikkusel.
1.7.5. Kindluse Koolis korraldatakse koolielu inimõigusi ja demokraatiat austava ühiskonna mudelina, mida iseloomustavad kooliperes jagatud ja püsivad alusväärtused ning heade ideede ja positiivsete uuenduste toetamine; lähtudes rahvusliku, rassilise, soolise ja muudel alustel võrdse kohtlemise põhimõtetest ning soolise võrdõiguslikkuse eesmärkidest.
1.7.6. Kindluse Kooli ruumide sisustus ning kujundus on õppe seisukohast otstarbekas ja turvaline ja vastab tervisekaitse- ja ohutusnõuetele ja ruumid, sisseseade ja õppevara on esteetilise väljanägemisega; õppes on võimalused kasutada internetiühendusega arvutit ja esitlustehnikat, õpilastel on võimalus kasutada kooliraamatukogu.
1.7.7. Õppetööks kasutatakse eakohast ning individuaalsele eripärale kohandatavat õppevara, sealhulgas nüüdisaegseid info- ja kommunikatsioonitehnoloogiatel põhinevaid õppematerjale ja vahendeid.
1.7.8. Kindluse Koolis on olemas kehalise tegevuse ning tervislike eluviiside edendamise võimalused nii koolitundides kui ka tunniväliselt, siseruumides ning õuealal. Õpet korraldatakse ka väljaspool kooli ruume ja virtuaalses õppekeskkonnas, tagades sealjuures õpilaste vaimse ja füüsilise turvalisuse ning tervise kaitse.