Esimene distantsõppe nädal on möödas. Kuidas läks?
- Rakendasime nädal kestvat projektõpet, mis tagas aineteülese lähenemise. Projektis olid kirjas kõik nädala jooksul tegemist vajavad ülesanded.
- Perel oli valikuvabadus – tegevused jaotati enda pere võimalustest lähtuvalt.
- Vastutus – laps täitis päeva jooksul vanematega läbi räägitud ülesanded. Meie õpetajatena usaldasime vanemaid ning nende poolt valitud töötempot ning tegevuste jaotamist.
- Proovisime lähtuda kestlikkust maailmavaatest – et koduseid tegevusi saaks teha minimaalse kuluga.
- Olime õpetajatena vanematele mentoriteks. Juhendasime, kuulasime, suunasime neid enda pere jaoks võimalikke lahendusi leidma.
- Oma meeskonnasiseselt toimiseme samamoodi toetavalt – näiteks olime iga päev videosilla vahendusel kindlal ajal olemas ning saime vajalikke teemasid jagada, arutada.
- Andsime toetavat ja positiivset tagasisidet – ka lapsed olid uudses olukorras ning vajasid julgustamist, kiitmist, motiveerimist. Mitmetes tegevustes pidid lapsed tehtule tagasi vaatama ning tulemust hindama, tehtut analüüsima. Tähtis oli, et kasvaks julgus tegutseda. Positiivset tagasisidet said ka vanemad, õpetajad ja kooli meeskond.
- Töötas kaasav juhtimine. Vanemad, lapsed, õpetajad, kooli meeskond andsid tehtule tagasisidet ning jagasid uusi ideid ja mõtteid. Õppisime sel nädalal palju tõhusamalt koos tegutsema.
- Kaasatud oli terve kogukond. Vanemad jagasid infot pere tegemistest, jagati pilte ja teisi salvestusi. Räägiti murekohtadest ning toodi välja ka jõuetushetki.
Kokkuvõtteks. Tunneme, et oleme kooliperena muutunud palju ühtsemaks ning toetavamaks. Aitäh armad vanemad, head kolleegid ja super õpilased. Tänu- ja õnnetunne ei taha põue ära mahtuda.
Ikka koos edasi!